Logga in

Hjälp inför loppisen 18 maj

För att kunna genomföra loppisen i maj behöver vi en hel del hjälp från föräldrar och övriga vuxna. Fundera på vad du kan hjälpa till med. 

Varje avdelning har tilldelats ett pass enligt nedan på kårens loppis i maj:

Fre 17/5 kl 18.00            Råseglet & Sjöfåglarna 

6.00-9.10                        Ugglan

8.50-12.20                      Insekterna  

12.00-15.30                   Myrorna

15.00-18.00                   Sjöfåglarna & Råseglet

 

 Vi behöver även hjälp med sortering och prismärkning i scoutlokalen vardags­kvällar    v19 - 20 (6 - 16 maj), ca kl 18.15-20.15.

 

 Loppmarknaden som scoutkåren anordnar på Rådhustorget varje år utgör en stor del av kårens intäkter och tack vare den har vi kunnat hålla medlems­avgiften nere och kunnat stoppa undan lite pengar till bygget av ny scoutgård. Det är ett omfattande jobb att genom­föra loppisen.  Scouterna delar ut lappar och samlar in saker som sorteras och prismärks innan sakerna transporteras till torget och säljs. Vi brukar fylla en stor lastbil med saker att sälja.

  

Varje avdelning har blivit tilldelade ett pass på loppisen (alternativ före) där föräldrar och scouter förväntas hjälpa till. Om du inte är hemma den 18 maj kan du istället hjälpa till med sortering och pris­märkning veckorna före loppisen (förslagsvis samma dag som ditt barn har möte) eller packning av lastbilen (17/5 kl 18.00). Kan inte du, kanske det finns en far- eller mor­­förälder som kan ställa upp.

 

 För att det skall flyta bra på loppisen behöver vi stor hjälp från föräldrar och andra vuxna. Avdelningarna behöver ställa upp med 6-8 personer under loppisen. Vi i loppis­kom­mittén finns på plats hela dagen så det finns alltid någon att fråga om du är osäker på något. Före loppisen mailas lite info ut om hur det funkar under dagen. För sorteringen behövs 3-4 vuxna/kväll. Ni som har barn på flera avdelningar behöver inte ställa upp dubbelt men får väldigt gärna göra det.

 

 Maila kontaktpersonen på din avdelning eller ”Ejnar” på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. och tala om vad du kan hjälpa till med. Alla insatser är välkomna även om det ”bara” är en timmes sortering i scoutlokalen eller en timmes försäljning på loppisen!

 

Har du frågor om loppisen kan du kontakta:

Jakob ”Ejnar” Sondén   0730-388 137     jakob.sonden@waxholmsscoutkar



































































































































































































































































































Har du frågor om loppisen kan du kontakta:

 

Vill du köpa kårtröja?

Nu ges den som vill möjlighet att köpa en marinblå collegetröja med Waxholm Scoutkårs logga i vitt tryck på bröstet i ca 8 * 8 cm. Det finns två varianter att välja på; båda är i 80% bomull och 20% polyester. En provtröja i vardera modell finns i scoutlokalen (i ledarrummet och tröjorna är utan tryck).

På följande länkar får du mer info om hur tröjorna ser ut:

http://www.southwest.se/#product/201/color/28

http://www.southwest.se/#product/204/color/28

 

Vill du beställa så gör det senast tisdagen den 16 april. Beställ genom att fylla i formuläret via denna länk: https://goo.gl/forms/2mD1Kiiu3kUtpLe53

 

Betala samtidigt in kostnaden till pg 68 25 91-3 alternativt swish 123 290 4332.

Tröjorna finns i storlek 120, 140, 160 (den lägre kostnaden) samt i xs, s, m, l, xl och xxl.

 

Kostnaden är:               för Basic 240 kr (barn) och 300 kr (övriga)

                                    för Stewart 340 kr (barn) och 370 kr (övriga)

 

Vid frågor kontakta ”Ejnar” på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller 0730-388137

Ledar och utmanarhelg 9-10 mars

Välkommen på ledar och utmanarhelg i Danderyds Sjöscoutkårs lokal Okskarsborg den 9-10 mars (fredag - lördag).

Vi hoppas på stort deltagande, livliga diskussioner, och trevlig samvaro!

Anmälan senast 8 mars till mig (Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.). Kostnad 50 kr.
OBS! Den mailadress som sttår i utskicket går också till mig, men jag föredrar att få mailen hit.

För mer information, se bifogade inbjudan.

https://drive.google.com/open?id=1qjiMdvcdtxLFuadxHqsBHIzto4QfODSuRQtVi4cyb5c

Välkommen!
Hälsar Hasse och Ingvar.

Nytt nummer av Fyren

Du har väl inte missat att nya numret av Fyren är här. 

I den kan du läsa om en massa kul saker vi har gjort under terminen. 

Har du inte fått ett nummer av Fyren i din hand kan du ladda ner den här till höger.

Resultat från Pulkadagens Tipspromenad

Hej, efter att vi åkt pulka var det många som gjorde tipspromenaden vi satt upp, här är resultaten:

Gruppnamn Natur frågesporten
 (21 frågor)
Scouting frågesporten
 (12 frågor)
Anna 20  -
Aron/Aghes?  - 3
Astrid 17 6
Harry Potter 13   -
HET 13 5
Johannes 20 11
Looping 20 11
ME  - 10
MEI 21  -
The Greatest 18 9