Logga in

Hjälp inför loppisen 18 maj

För att kunna genomföra loppisen i maj behöver vi en hel del hjälp från föräldrar och övriga vuxna. Fundera på vad du kan hjälpa till med. 

Varje avdelning har tilldelats ett pass enligt nedan på kårens loppis i maj:

Fre 17/5 kl 18.00            Råseglet & Sjöfåglarna 

6.00-9.10                        Ugglan

8.50-12.20                      Insekterna  

12.00-15.30                   Myrorna

15.00-18.00                   Sjöfåglarna & Råseglet

 

 Vi behöver även hjälp med sortering och prismärkning i scoutlokalen vardags­kvällar    v19 - 20 (6 - 16 maj), ca kl 18.15-20.15.

 

 Loppmarknaden som scoutkåren anordnar på Rådhustorget varje år utgör en stor del av kårens intäkter och tack vare den har vi kunnat hålla medlems­avgiften nere och kunnat stoppa undan lite pengar till bygget av ny scoutgård. Det är ett omfattande jobb att genom­föra loppisen.  Scouterna delar ut lappar och samlar in saker som sorteras och prismärks innan sakerna transporteras till torget och säljs. Vi brukar fylla en stor lastbil med saker att sälja.

  

Varje avdelning har blivit tilldelade ett pass på loppisen (alternativ före) där föräldrar och scouter förväntas hjälpa till. Om du inte är hemma den 18 maj kan du istället hjälpa till med sortering och pris­märkning veckorna före loppisen (förslagsvis samma dag som ditt barn har möte) eller packning av lastbilen (17/5 kl 18.00). Kan inte du, kanske det finns en far- eller mor­­förälder som kan ställa upp.

 

 För att det skall flyta bra på loppisen behöver vi stor hjälp från föräldrar och andra vuxna. Avdelningarna behöver ställa upp med 6-8 personer under loppisen. Vi i loppis­kom­mittén finns på plats hela dagen så det finns alltid någon att fråga om du är osäker på något. Före loppisen mailas lite info ut om hur det funkar under dagen. För sorteringen behövs 3-4 vuxna/kväll. Ni som har barn på flera avdelningar behöver inte ställa upp dubbelt men får väldigt gärna göra det.

 

 Maila kontaktpersonen på din avdelning eller ”Ejnar” på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. och tala om vad du kan hjälpa till med. Alla insatser är välkomna även om det ”bara” är en timmes sortering i scoutlokalen eller en timmes försäljning på loppisen!

 

Har du frågor om loppisen kan du kontakta:

Jakob ”Ejnar” Sondén   0730-388 137     jakob.sonden@waxholmsscoutkar



































































































































































































































































































Har du frågor om loppisen kan du kontakta: